En undersökning visar att svenska tonåringar får alldeles för lite motion. En anledning är att kommunerna/skolan har dragit ned på idrottslektionerna men det är inte enbart det som är boven. För många tonåringar är den enda motionen till och från skolan och sen på fritiden så är det datorn/tv:n som gäller. Eller andra stillasittande verksamheter. Barnen här på Arnö har det bra iallafall i motionssynpunkt, de får inget busskort utan tvingas att cykla eller gå. Om de inte köper busskort eller blir skjutsade förstås. Antar att ungdomarna inte håller med men det är >tre kilometer till skolan så minst sex km fram och tillbaka, är bra både för kropparna och knopparna.
Igår var jag med Noah på "öppnis" (öppna förskolan). Det var skoj att se en massa små barn när vi sjöng (obs ej jag), hur de försökte dansa och klappa. Alla var under året och de kände igen sina favvolåtar!


Såg Nigella häromdagen och hon gjorde en paj som jag bara måste göra. Den är inte lämplig för barn genom att den innehåller likörer men desto bättre för mig.! Jag antar att receptet är för en person....

http://www.foodnetwork.com/recipes/nigella-lawson/grasshopper-pie-recipe/index.html

1 kommentarer

Mimmi

29 Jan 2011 18:09

Det är väl klart att mormor ska vara med o sjunga, kram

Kommentera

Publiceras ej