Såg i SN att Italien har förbjudit plastkassar. Ett mycket bra initiativ tycker jag. Plast är ju inte direkt komposterbart! Jag antar att de har papperskassar istället och framförallt att kunden tar med sig sina tygkassar eller en korg. Så gjorde ju kvinnorna förr i tiden, de hade med sig sin lilla korg. Bra miljötänk redan på 50-60 talet...
Vidare: vi har ju ett donationsregister sedan länge men på vissa håll vill de utveckla den lite. Den som behöver ett nytt hjärta/njure etc måste även själv vara donator vid ev hjärndöd. Jättebra! För om jag vill ha ska jag även ge! Bravo till den engelske doktorn som tar upp denna fråga!
Jag har inte skräpat så mycket av olika anledningar men jag har decoupagat! Det var jätteroligt! Och så enkelt att jag inte ens har härmats....
Denna väska kommer att användas till reseminnen från min och Lukas resa till.....? En så länge så hemlig att inte ens jag vet om destinationen...

Sen undrar jag om någon vet var jag kan få tag på tyska stämplar? God Jul, grattis etc?

3 kommentarer

Mimmi

23 Jan 2011 11:12

Självklart ska man vara dela med sig av sina organ, i mina ögon är det en skyldighet.

Fin väska!!! Strålande idé!! Kram

Beyond fabulous!

23 Jan 2011 20:03

Fina väskan!



Berätta vart Ni ska så jag kan följa med ;)

Puss puss

Lukas

24 Jan 2011 10:53

Jag vill åka till:

Mallis

Mumindalen

Lådbilslandet

etc



:)

Kommentera

Publiceras ej