Nu är allt under kontroll eller rättare sagt inte! Men det gör inget för förhoppningsvis kommer det fler jular, ca 350 st till. Jag har tänkt att bli sådär ungefär 400 år. Det är väl inte omöjligt? Men jag har gjort det viktigaste: chokladtryffel med lime! Ska göra med saffran också men jag tog en liten bloggpaus.
Min förkylning är bättre så ett par dagar till så är jag på banan igen. Men det blir en jul med köpesaker. Inga egna sillar etc, har inga krafter över till det. Men som sagt det gör inget för det viktiga med julen är ju, julklapparna.... Undrar av VEM jag får halsbandet från Tiffany....? ;-)
Jag tog en promenad för första gången på över en vecka. Ville få lite frisk luft och ta några grankvistar. Pulsade in i skogen såg alla djurspår. Stackars djuren, det verkar som att de kommer få en lika lång och för många en plågsam vinter. Läste i SN idag att en markägare plogar upp en väg fram till maten han lägger ut. Djuren är redan så trötta och energin till att ta sig fram till maten kan faktiskt vara förödande. Det finns bra människor som tänker på "allt"! Det gör mig glad!

Bild lånad från internet.

1 kommentarer

Mimmi

24 Dec 2010 09:54

Japp, det ÄR presenterna som gör julen! GOD JUL

Kommentera

Publiceras ej