Först vill jag tacka Ann och Helén för presenterna. Man kunde nästan tro att jag fyllde jämt, typ 100 eller så. Jag fick bl.a ett underbart pärlhalsband. Saltvattens så klart, det är dyrt jag menar fint! Jag har länge önskat mig riktiga pärlor och nu har jag det! Hurra!
ps. Halsbandet fick "sova" på nattduksbordet.....
När jag var liten, då jag hade fått något nytt så lade jag det under kudden. Minns när jag var sju år och hade fått ett par skridskor. Ska bara nämna att jag inte sov så skönt.....


Jag har fått både guld och diamanter av Dubbel-S. Han var snäll med just det. Jag fick en annan present som kanske inte var lika romantisk men den är väldig användbar.


Just det en Black & Decker. Min svärson är avundsjuk på den. Då tar jag fram min B&D så Daniel får titta på den. Bara titta!
Visst är den fin?

Jag har varit på kurs i Tylösand för civilförsvaret. Jag visste knappt vilken kurs det var för ordförande sa bara åt mig att "du ska åka"!  Långa dagar från 08 till 21 varje dag. Så jag/vi hann inte se något annat än hotellet och som var fint med havet utanför.  Anläggningen hade varit en militärförläggning tidigare.
Måste berätta att jag lärde mig massor. Kul! Vi inom cff här i O-d, vi gör inte lika mycket som de andra föreningarna. Men nu ska det bli ändring. Genom denna kurs så är jag nu ANSVARIG! Hmm Carina Lundquist Oxelösunds Civilförsvarsförenings FRG-ansvarige! Jisses, vad fint det låter. Ja om man kan uttala det i snabb takt vill säga...
Måste även säga att jag frotterades med en massa kändisar också.?! Så ja nu känner jag Bert Karlsson, Charlotte Perelli, Nordman och alla andra i schlager svängen.
(På riktig så träffade jag en låtskrivare till kända artisters pappa)
Sen var det en annan som brukar vara med på tv ang Swedint. Han har varit officer och nere i Bosnien. Vilka kretsar jag rör mig i........

Jag klagar ju på blåsten här uppe. För när jag måste trampa i nedförsbacken då blir jag lite sur. Men det är nästan vindstilla om jag jämför med hur det blåste i Tylösand. Ja där blåste det ordentligt, havet var alldeles skummigt. När jag åkte tåget (naturligtvis första klass) efter kusten där nere så var träden väldigt vindpinade. Det är träden här uppe också men inte som där nere. De låg nästan ned. Jag ska kanske inte klaga på "skitblåsten" här!


1 kommentarer

Ann

24 Oct 2008 13:05

Hahah jag tycker visst att en borrmaskin är romantiskt ;) VI syns snart, puss

Kommentera

Publiceras ej