Lille Lukas har gått upp ganska så precis två kilo sen han föddes! Tänk vilken viktuppgång! Om jag ska gå upp två kilo/sex veckor, det skulle bli många Häagen Dazs! Hm varför inte? Undrar hur många det skulle bli? Och det är definitivt inte en uppoffring!!! Det är tur att affären här nere inte är på topp! Det har inte funnits Häagen på länge! Just nu är det tur när herr Atkin är på besök. Men affären här är ganska så "tröga" med många saker. Det är synd och de kan inte skylla på dåligt kundunderlag. Utgågna varor, vissen frukt, många fel på prismärkningen osv. Jag tänker och minns ica Luthagen. Fräscht, trevlig personal. De var mycket mån om sina kunder. Där fick man aldrig en gammal vara. Och de hade en hel frys med olika sorters Häagen! Att stå och dräggla utanför frysdörren var jag nog inte ensammen om. Tänk att bli inlåst där!  "I`m in heaven"!
image50
Bild från deras hemsida.


Har bråkat med apoteket lite. Senast vid medicinhämtning så gav de mig originalmedicinen. Fick säga till för varje läkemedel att jag vill ha kopiorna. Skiljer 400kr per förpackning. En summa som jag måste isåfall betala. Plus att jag fick fel, fick både original och kopia med mig hem. Tänk om det var ex L......st en hjärtmedicin. En äldre som skulle tro att han/hon ska äta av den också! Dubbeldos av denna medicin är livsfarligt! Eller en självmordsbenägen person som hämtar ut sina tricykliska preparat. Sen jag flyttade hit så har jag varit med om missar i tre fall. Kanske en kvalitetssäkringskurs vore på sin plats?
Läste att tussilago och blåsippor blommar här i Nyköping. Den 21/2, är det rekord? I min värld är det det!
Hagge flög fram och tillbaka längs ån , enbart för att visa upp sig! Han är fin!

1 kommentarer

Ann

01 Mar 2008 15:44

Mm Apoteket är verkligen skandal! Skiva en elak insändare till SN, Puss

Kommentera

Publiceras ej