Under veckan som gått har jag handlat  "skräpsaker" för många slantar. Och ändå så räcker de inte till. Jag ser i hjärnan hur jag vill ha det, men händerna förmår inte att utföra ordern. Kopplingen mellan hjärna och fingrar fungerar inte. Tar stopp någonstans vid axlarna, hoppas att skräpkursen löser upp knutarna där. När jag tittar i katalogen eller på nätet så vill jag ha allt. Menar då allt, jisses vad saker det finns. Jag shoppade på nätet igår, lite papper. När jag var färdig och då hade jag  ändå begränsat mig så blev notan dyr. Mycket dyr.  Ungar, inga julklappar!  Varken iår eller de nästkommande 17 åren.
Har lärt mig att man inte får publicera bilder hur som helst. Inte för att JAG har gjort det men det kan vara bra att veta.
Igår var det riktigt höstväder. Mörker. Massor av regn och kraftig blåst. Typiskt att det var just den dagen då det var loppis-dag i Nyköping. Satt med näsan mot fönstret timme efter timme, hoppades att det skulle sluta att regna. Visst det gjorde det, kl 15. Då hade nog ev loppis bord packat ihop om de ens hade packat upp. Ska istället nu tvätta fönstren. Vad kladdiga de blir efter fyra timmar nostryckning.
Annars går livet sin gilla gång. Besöker MMVC lite då och då. Allt ser bra ut. Ibland förstår jag att jag ska bli mormor. Men ofta så känns det främmande. Kan det vara så här blivande pappor känner? Man (jag o bliv fäder) vet att en bebis föds men fattar inte det riktigt känslomässigt? För denna gång är jag ju vid sidan om. Underligt är det. Men i januari kommer det nog kännas "självklart"! Oj vad Tilda och jag ska skräpa sen.


Min vän Hagge har kommit!   Nu är det höst!
       Bild: Häger  Foto: Anita Carlquist
(foto Anita Carlquist)
Blev det rätt?

1 kommentarer

Dotter #1

30 Sep 2007 20:24

Ser bra ut med en referens på din bild!
Det är ingen fara om vi inte får ngr julklappar, bara jag får sillsallad då blir jag supernöjd :D
puss

Kommentera

Publiceras ej