Jag läser några bloggar vars skrivare har cancer. Har upptäckt att ett par av dem gärna lägger ut sitt bankkontonummer så att givare kan sätta in en slant till dem. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Det jag vet är att nu för tiden så har sjukpenningen sjunkit till ca 75% av inkomsten mot tidigare 100%. Likaså var medicin mer eller mindre gratis förr och nu måste man betala ca 2000kr innan frikort. Jag kan absolut förstå att sjukdomen tär på ekonomin också men ibland känns det som tiggeri eller bedrägeri. Någon har åkt på flera utlandsresor etc jag missunnar inte det ånej men varför har man då en länk till sitt bankkonto också? Det kan ju vara att den personen kanske inte är sjuk utan har bloggen som ett extraknäck. Om det är så är det riktigt svinigt! Att spela på en diagnos för egen vinnings skull. Man kan ju vara helt anonym så man behöver inte vara rädd att bli upptäckt. Finns en blogg till som också har tappat trovärdigheten och det är enkelt för mig: jag läser dem inte mer. Skänk gärna pengar men helst då till ex Cancerfonden
 
 
 

 

1 kommentarer

Mimmi

22 Mar 2013 20:46

man ska nog inte tro på allt som man läser.... kram

Kommentera

Publiceras ej