Var på julbord på Stjärnholmsslott. Underbart vackert, massor av snö, marschaller överallt. Satt där och plötsligt började jag frysa. Jag skakade så jag knappt kunde hålla i besticken. Jag gjorde allt för att det inte skulle synas. Men jag tänkte: "ska jag få feber"? Det har jag inte haft sedan 1993. När jag äntligen kom hem så visade termometern på 39.8 gr så det var bara att åla sig i sängen. Jag kunde knappt gå rakt. Har legat helt däckad i fem dagar men idag (dag 6) har jag varit lite på benen. Är definitivt inte återställd, är helt slut i kroppen med en aning temp förhöjning. Men jag måste ut och skotta åt grannen Gösta (snart 86 år) så han slipper krypa ut. Han har hållt ställningarna märkte jag i morse. Det var väldigt snällt Gösta! Har sagt åt honom att inte skotta för det gör jag. Men jag hade inte räknat med att ligga i närmare 40 graders feber i fem dagar. Och snön har bokstavligen vräkt ned! Enbart idag har det kommit ca 30-40 cm och klockan är bara 15 än.

Bild lånad från internet.

Så nu halvligger jag i soffan en aning stressad. Alla julklappar är inte klara. Har inte handlat en endaste julmatsgrej. Inte bakat, har inte gjort ett dugg... Måste även hämta bilen i Linköping. Osv tja det ordnar sig nog....

2 kommentarer

Beyond fabulous!

20 Dec 2010 17:29

Men Mamsen, för det första skönt att du mår bättre!



Sen herregud säg till mig så kan jag/vi handla, baka mm mm och du kan åka med oss på fredag o ta med dig bilen hem igen sen...



Puss puss!!!

Helen

21 Dec 2010 10:44

Bilen ordnar sig å något sätt:)



O allt annat också:)



Puss puss

Kommentera

Publiceras ej