Min hotmail funkar fortfarande inte, kommer inte in på någon av bankerna, apoteket m.m. Jag kan inte kommentera andras bloggar dvs helt avstängd från yttervärlden!
Det har varit första advent, igen. Var ju häromveckan jag tog fram alla de fina sakerna som blir till skitsaker som ska ner i kartongerna efter jul!
Var till Oxelösund för att gå på adventsgudtjänst. Vad hittar jag? En tom kyrka, inte ens en liten gudtjänst i närheten. Har kyrkan dragit ned på dem? Är det bara it-högmässor som gäller nu? Tur att jag inte betalar kyrkoskatt för då hade jag blivit riktigt upprörd......
Jag har en glad sak att berätta: Hagge är tillbaka! Efter ett år av frånvaro. Början på förra veckan stod han där. Jag stannade och vi pratade lite- Jag frågade var han har varit, han svarade lite undvikande något om fruntimmer. Sen blev han skrämd av en cyklist och flög iväg. I torsdags när jag gick förbi igen då satt han på en gren i buskaget vid ån, vi nickade bara men jag blev så glad! Han är tillbaka!

Att bada landsköldpaddor det gör man för de ska bli arga och då gör de sina behov. Framförallt mina Paddor som är bergsdjur så de kommer nästan aldrig kontakt med vatten förutom vid regn. Hursomhelst så när jag badar de mina så gräver alla för att komma därifrån utom Debby! Hon tror att det är ett SPA, hon sträcker ut sig och somnar nästan omgående. Och gör sina behov på golvet....

Lite skräp och en sopskyffel;)! Jag har gjort genomskinliga kort också, de syns inte så bra här men jag kommer att göra fler för det var jätteroliga att göra. Och snabba!


3 kommentarer

Beyond fabulous!

30 Nov 2009 14:08

Vad söt Debby är!

Puss

mia

01 Dec 2009 07:02

Mhmmm... du har härmats nu igen! :D

Vilka fina saker du gjort! Du har ju varit riktigt aktiv. Hoppas få se dig med din pysselpåse hos mig snart igen, det var ju ett tag se´n.

Visst är han fin, hägern!? Jag brukar se den nere vid slottet eller vid småbåtshamnen när jag är ut på promenad om morgonen.

Tror jag det , att han inte vill tala om för dig var han varit! Man behöver lite hemligheter i sitt liv, även Hagge!

Ha det nu så gott // kram//mia

Mimmi

01 Dec 2009 19:11

Det är väl klart att paddorna ska vara på spa..... kram

Kommentera

Publiceras ej