Att helt plötsligt höra "flyglarmet" i morse, kändes overkligt! För min del är varningssignalen "flyglarm". För det är det jag uppväxt med. Det var det man fick lära sig i skolan, telefonkatalogen m.m. Så imorse tänkte jag "vilka kommer att anfalla"? Ryssen (som jag har lärt mig att de är fiende nummer ett) nej dem trodde jag inte på. Norrmännen, inte troligt då de är på topp igen (som vanligt) i skideliten! Sen tänkte jag järnverket i Oxelösund och då kom tanken blir jag inringd? Jag måste ju fixa håret och sminket först! Sen kan jag bli inringd! Försökte öppna SN på webben men jag antar att många andra hade samma tanke så den gick inte att öppna. Men jag har en direktlinje där man kan få ALL information, min dotter Ann! Så det var "bara" en mordbrand på en krog, IGEN! Ann gav en bra idè, stryp utskänkningstillstånden för alla krogar tills Blue Moon öppnar igen! För då drabbas även dem som ligger bakom alla bränder också. Och ALLA vet vilken krog det är som ligger bakom.... Även polisen men i skrivande stund inga bevis.
VMA  Viktigt Meddelande till Allmänheten

Bild lånad från www.astorp.se/.../tyfon.gif

3 kommentarer

Ann

26 Jan 2009 14:08

det är tur att du har mig som är allvetande ;)

Puss puss

Helen

27 Jan 2009 10:11

Det var jag som tände på ;) eller inte!



Hoppas allt är bra! Puss puss

Lilla farmor Inger

28 Jan 2009 11:46

Vilken bra ide farmor Carina du är inte dum du men det visste jag redan ha ha ha:) Att strypa alla krogars rätten till att sälga alkohol då skulle det nog hända saker. Det är fruktansvärt att det finns folk som kan göra så här och mina tänker går till dom som får sitt levebröd förstört livet är verkligen inte rättvist!!!Önskar dig en underbar onsdag och ha det så bra, kramis från lilla farmor Inger:)

Kommentera

Publiceras ej