Först ett stort GRATTIS till Ann som har tagit examen! Hurra hurra! Äntligen färdig! Vi åkte upp från den stora staden Linköping för att gå på hennes vernissage/utställning. Skoj, skoj! Blir imponerad av hennes kreativitet. Så nu får jag hoppas att hon får ett arbete också, någon som har ett över kanske?

Efter besöket så åt vi på...... Max! Jag äter på snabbrestauranger kanske en gång per år, så då blir det extra gott! Och Max är mycket godare än Mackis så jag njöt lite extra. Det var Lukas första gång på ett sådant "näringsställe" och han högg hungrigt efter flaskan med välling.... Tänk om han visste vad han gick miste om..... Sen ska jag och han göra allt som han inte får göra med sina päron som ex äta godis, säga fula ord, äta på Max ja listan kommer att bli lång. Det är väl därför mormödrar finns eller?
Jag är nu dagmormor på heltid från i måndags och hela terminen ut. Lukas har verkligen hjälpt till, först så måste han tvätta lite:

Sen gjorde han lunch till oss:

Knappar och lampor är det bästa som finns nu. Han fick pillra lite med min mobil och han lyckades att radera alla mina spel på den! Jag visste inte ens att de gick att radera! Men det gör det!
Jag har ett larm på min dörr sen ca en månad och för tredje gången så började det tjuta! Kl. 07.00 jisses vad snabb jag var i trappen! Ingen var där utan larmet började att tjuta av sig själv. Tur att det inte har larmat mitt i natten för då skulle jag nog få ett hjärtslag eller inga alls! Har idag fått ett nytt, hoppas att det är ok! Framförallt tycker grannarna det också......

Kommentera

Publiceras ej