Har nu varit en vecka i Dalarnas djupa skogar, åtminstone i Ludvika. Det var skoj Wims! Vi var och plockade svamp en dag. Hittade inte så många men det räckte till två smörgåsar, nice!


Sen så var jag och tittade på när irländarna paddlade kajak. Det jag inte riktigt förstod med det hela varför de drog båten ibland men som den stadsbo jag är så finns det inget som förvånar mig....


Jag shoppade en del bl.a skräp. Det finns en nyöppnad skräpaffär där och de hade mycket roliga saker. Den affären kommer jag göra återbesök till och när jag inte är där så har de en webbaffär. Me like!
Ett uppdrag jag hade där uppe var att hitta en taklampa till röda rummet. Jag hittade den! Tyvärr så hade vi shoppat så mycket annat så lampan fick inte plats i bilen. (Jag har shoppat fem liter lingon, fem liter blåbär och fem liter kantisar för ynka 350kr. Me love!) Så jag antar att det blir en mörk höst/vinter igen.....
I Ludvika är det billigt i second handaffärerna i jämförelse med här nere. Fyndade flera saker som ex en liten skål som säljs för ca 750 kr här och där betalade jag 75 kr.

Det är vackert där upp.
Wims och jag gick ut i lördags. Tänk då var man kung! I söndags var det inte lika skojigt.....

Bild lånd från:content.expressen.se/.../images/evan_arg_dam.gif

1 kommentarer

Mimmi

26 Aug 2009 12:32

Drar båten??? Man måste kontrollera att säkerhets anordiningarna dvs flytvästen fungerar......

Kommentera

Publiceras ej