Nyköping eller ska jag skriva Chicago? En anledning att jag flyttade från Uppsala bl.a var för att det var så mycket våld där. Sen jag flyttade hit har det skett tre mord och kravaller gånger flera. Ja lugnt och skönt i småstaden.... Inte! Det är riktigt otäckt med kravallerna. De är de oskyldiga som kommer i kläm. Som vanligt. I mars så blev en kvinna svårt sparkad och i lördags höll min dotter på att få en lysgranat på sig. Det var mitt i lördagsshoppingen som kriget utbröt. Tänk alla små barn som är ute då, jag blir lite arg.
Jag och Ann var till metropolen Stigtomta på julmarknad i söndags. Hade lite svårt att få till någon julkänsla men å andra sidan så åkte jag dit för att hälsa på mina "fröknar". Mia och Susanne hade ett bord där med sina smycken och kort. Nice!!!! Jag vill jättegärna fortsätta med skräpkursen(?) men i nov/dec har jag rätt mycket att göra med civilförsvaret. Många möten på kvällstid under nämnda period. Har jag nämnt att jag är FRG-ansvarig!!!!????? Låter så fint, tycker jag.

3 kommentarer

Ann

28 Oct 2008 11:18

Dina fröknar var jättegulliga!

Tack för tvättservicen idag ;) Puss puss

suz

28 Oct 2008 14:24

Vi blev så glada att ni kom! Det var väldigt lite julstämmning men det går väl inte mer i oktober!!! Synd att du är så upptagen när kursen ska börja,jag kommer att sakna dig. Kram skräpfröken S

mia

31 Oct 2008 17:51

Jättekul med ett "jul"besök. När det inte går att skräpa på kurs får du skräpa på de enskilda kvällarna. Ser fram mot ditt nästa besök.

kramizar//mia

Kommentera

Publiceras ej