Ja idag fyller jag äntligen 23 år! Eller är det mer? Det kan det väl ändå inte vara. Det var ju alldeles nyss som jag ringde på dörren till mitt första arbete som nyutexaminerad. Minns så väl känslan: "hjälp det här kan jag inte klara av. Tänk om de är farliga" osv osv. Jag stannade kvar i 25 år på samma arbetsplats. Jag bara älskade mitt arbete med dem som var längst ned i samhällsklassen, mina missbrukare. Ja jag saknar dem!




Jag har blivit med en padda till. En grekisk dam som nu heter Betty. Hon hade två alternativ, att bo här eller avlivas denna vecka. De förra ägarna köpte henne som en liten padda men de gav henne mat som inte en sköldpadda ska ha. Hon är uppfödd på bl.a hundmat. Hennes skal är alldeles deformerat och det är så tjockt. Hon har svårt att gå. Blir lite arg över hur de behandlar dessa små raringar. Men hon är så söt i ansiktet, hon är pigg och nyfiken. Om någon vill ha henne så hör av er men då måste hon få ett "bra" hem.
I söndags när jag var ute med paddorna var det första gången för Betty att vara ute i år. Det är INTE snällt! 

Betty
Ja nu har vi Freddy, Debby, Buddy, Peggy, Betty, Molly, Dolly ( det två sista är Ann´s paddor). 
Ja jag kommer att sluta som en tidningsnotis "åldrig kvinna hittad död med 79 sköldpaddor" eller så.......

Jag har skräpat också. Det är så jättekul på denna kurs, jag får verkligen lära mig saker. Stor skillnad med denna kurs och den förra jag gick. Mina fröknar är så underbara! Tack, Susanne och Mia!

6 kommentarer

Ann

14 Oct 2008 18:13

Grattis grattis!!!!!!!!!!!Älskar dig världens bästa Mamma :)

Och det är inget fel med att bli en Paddtant, jag kommer säkert få fler än mina med såsmåningom..

Puss puss

mia

14 Oct 2008 20:03

Grattis sköna dam!

Kul att få se lite bilder på dina älsklingar. (Ja, inte Suz & mig, menar jag då) utan paddorna.

Glad att du tycker det är roligt hos oss. Det tycker vi också.

Kram, vi ses på torsdag //mia

suz

14 Oct 2008 20:40

STOR GRATTIS KRAM!Kanske är vi dina älsklingar också;) Jag i storlek som Betty! Och så måste jag till frissan om det ska tas kort på mig...och så måste jag...banta...och så måste.. jag köpa nya kläder! Kram från en som längtar till torsdag.

Helen

14 Oct 2008 20:54

GRATTIS världens bästa mamma å mormor!! Älskar dig!!

Puss puss

Rita

16 Oct 2008 13:48

Åh, förlåt, förlåt, förlåt!

Stoooooort grattis i efterskott! Och en BAMSEkram!

Om du inte hittar någon lösning för Betty så har du en "stand-in-padd-mamma" här. Jag har ju viss erfarenhet sedan tidigare...

Många kramar från Rita

Rita igen...

16 Oct 2008 13:50

Vet du vad jag kom på?

Jakobs bil heter ju Betty... nåja, visserligen Black Betty, men i alla fall.

Och hon har också ett hårt skal.

(Börjar blir trött tror jag... snart dags att åka hem...)

Kommentera

Publiceras ej