Var till city för att shoppa födelsdagspresent till min Ann. Köpte även några blommor plus smultronplanter, tänkte sätta ut dem så paddorna får något extra smarrigt.
Det stod flera polisbilar här och där på gågatan. Plus patrullerande. Jag frågade en tjej på banken om hon visste något. (det stod en polis vid ingången) Hon sa att polisen var där i förebyggande syfte för någon hade fått ett tips om ev ett bankrån.
På vägen hem vid bryggeriet finns en liten park och där fanns en näktergal. Han sjöng så vackert och kraftfullt. Jag stod och tittade och lyssnade i 3-4 minuter. Han var bara 8-10 meter från mig. Näktergalar är små grå fåglar men vilken sång. Kul att se en också, de brukar vara osynliga. De brukar oftast sjunga på natten. Minns i Sigtuna hur de sjöng om nätterna. Inte så roligt, för de låter mycket högt.

Bild från internet


I morgon är det shoppingdag! Vi  ( Inger, Rita) ska åka till Norrköping och vi ska gå i många skräpaffärer,kul,kul!
Vidare har jag och Ann bestämt att vi åker till NY. Kommer ha alla kläderna på mig för att resväskan ska vara tom.
Tänk vad många skräpaffärer det finns där. Undrar om jag kommer att träffa Bobby? (Robert De Niro)

1 kommentarer

Ann

24 May 2008 15:12

Hoppas att ni hittar en massa fina skräpsaker!

Jag kanske kommer förbi i kväll och beundrar inköpen ;)

Puss puss

Kommentera

Publiceras ej