I torsdags var det dags för JAKTEN! Hade länge hört lockropen men inte sett något/någon. Det var ett rop som kom med ganska så precis med en veckas mellanrum. Har smitt planer i flera veckor och i torsdags var det dags! Tänkte om jag smyger ut flera timmar innan skymningen och sen gömmer mig bakom ett träd el.likn. Sagt och gjort! Satt där och väntade, till slut så hörde jag ropet. Hurra! Nu såg jag bytet började gå lite framåt men då plötsligt försvann bytet åt höger. Det hade jag inte räknat med. Tänkte, vad ska jag nu göra? Satt kvar och plötsligt så både hörde jag och såg. Den kommer tillbaka!!! Efter flera veckor så kunde jag fälla bytet! Glad,lycklig och lite trött efter pulsstegringen så gick jag hem! Säger bara "äntligen"!
Här nedan Åke med errövningen.



Ps De var inte så goda........

Kommentera

Publiceras ej